Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Actueel Nieuws Creatievelingen en social media-dieren gezocht!
12 augustus 2016 |

Creatievelingen en social media-dieren gezocht!

Het Rode Kruis is hét A-merk van de nationale en internationale hulpverlening. Altijd als eerste ter plaatse, daadkrachtig en professioneel. Daarom zoeken we beeldmakers en social media-experts die net als onze hulpverleners in het veld met hoofd en hart het verschil willen maken voor mensen in nood. Wanneer onze redders belangeloos te hulp schieten, vertellen wij hun verhaal en dat van de hulpvragers. Het Rode Kruis zoekt jou!

rodekruis_3FMSR_640.jpeg​​​Vrijwilligers in actie tijdens 3FM Serious Request. (Foto: Rode Kruis)​

Camera mensen, editors en animatoren

Het Rode Kruis videoteam is een club van enthousiaste, vrijwillige professionele videomakers die door heel Nederland heen de activiteiten van het Rode Kruis vastleggen. Van rampenoefeningen tot Eerste Hulp-cursussen, van 3FM Serious Request tot portret van een Rode Kruis vrijwilliger, van een bestuursvergadering tot de hulp bij grote popconcerten en andere evenementen. Voor ons nieuwe videoteam zoeken wij creatieve verhalenvertellers die een passie hebben voor video en animatie en zich op oproepbasis vrijwillig in willen zetten voor het Rode Kruis. ​

Social content creatives 

Ook op alle sociale media is het Rode Kruis actief en bereiken we een groot publiek. We zijn ad rem en soms een tikkeltje bijdehand, zonder daarbij de waarden van het Rode Kruis uit het oog te verliezen. Voor het social team zoeken we creatieve content-vrijwilligers met een scherpe pen. Weet jij alles, maar dan ook alles van social media en weet je een boodschap te vertalen naar heldere, pakkende beelden en teksten? Dan biedt het Rode Kruis een fantastische job als content creative, waarbij je écht het verschil kunt maken. We bieden je een unieke kijk in de keuken tijdens grote acties zoals Giro555 en 3FM Serious Request. Je uitingen krijgen een prominente plek in de spotlights voor een breed publiek.

​​PB_20150501_Cafe555_011_640.jpgGiro555-actie voor Nepal. (Foto: Rode Kruis)

Webcare-vrijwilliger: luisterend oor en spreekbuis

Voor de online hulpverlening zijn onze webcare-vrijwilligers onmisbaar. Ze zijn het hart van de Rode Kruis-community, het luisterend oor en de spreekbuis van onze organisatie. Voor ons webcare-team zoeken we actieve social media-gebruikers met uitstekende (schriftelijke) taalvaardigheden Nederlands en Engels. Als vrijwilliger beantwoord je niet alleen vragen, maar ga je ook gesprekken aan met mensen en moedig je initiatiefnemers aan. Wil jij een bijdrage leveren aan de online hulpverlening van het Rode Kruis en meedraaien in grote campagnes en op evenementen zoals bijvoorbeeld Giro555, 3FM Serious Request en de Nijmeegse Vierdaagse? Reageer dan op deze vacature!

Alle vacatures 

Naast bovenstaande creatieve functies, hebben we nog meer mooie vacatures open staan. Bekijk het hele overzicht.


Artikel delen?