Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Actueel Nieuws Nederlandse multinationals helpen bij natuurrampen
28 mei 2013 |

Nederlandse multinationals helpen bij natuurrampen

Ruim 25.000 werknemers van twee Nederlandse bedrijven gaan ons helpen om geld in te zamelen voor hulp aan slachtoffers van natuurrampen.

 

FrieslandCampina en Mammoet

Het gaat om zuivelonderneming FrieslandCampina en het hijs- en transportbedrijf Mammoet. Tijdens een ramp kunnen hun medewerkers via een nieuw online platform zelf acties opzetten en zo direct bijdragen aan de fondsenwerving voor onze noodhulpverlening . Bijvoorbeeld door het organiseren van een veiling of een sponsorloop. Het platform heeft een directe koppeling naar sociale media, waarmee medewerkers heel gemakkelijk hun actie binnen hun eigen netwerk kunnen promoten.
 
Vlnr: Theo Kroese van Mammoet, Dick Berlijn, bestuurslid Rode Kruis en Frank van Ooijen van FrieslandCampina

Grote rampen en stille rampen

Via het Disaster Relief Partner Program ondersteunen de deelnemende bedrijven ons direct bij het verlenen van noodhulp bij natuurrampen. Ze komen indien noodzakelijk een aantal keer per jaar in actie. Dat kan zijn op het moment van een grote ramp, of bij een stille ramp die het nieuws niet haalt.
Het partnerprogramma wordt op 28 mei gelanceerd. Jeroen den Tex, directeur marketing en fondsenwerving van het Rode Kruis, ‘We zijn heel blij met deze duizenden nieuwe ambassadeurs van Friesland Campina en Mammoet. We hopen dat andere bedrijven dit goede voorbeeld zullen volgen.’
 

Goed voorbereid 

FrieslandCampina en Mammoet investeren daarnaast in de voorbereidende activiteiten van het Rode Kruis, zodat onze hulpverleners in noodsituaties direct aan de slag kunnen. Om zo snel mogelijk ter plaatse te kunnen zijn als er een ramp is, worden vrijwilligers getraind, logistieke voorbereidingen getroffen en zijn er financiële middelen gereed. Want bij een ramp telt elke seconde.