Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Actueel Nieuws 2011 Debat over inzet van social media bij hulporganisaties
27 april 2011 |

Debat over inzet van social media bij hulporganisaties

Het Humanity House en het Nederlandse Rode Kruis organiseren op donderdag 28 april een debat over de impact van social media op de communicatie bij actuele rampen en  conflicten. 

Impact van social media

Heeft social media invloed op het verloop van een conflict of op het succes van de daaropvolgende hulpactie? Laten hulporganisaties kansen liggen als het gaat om de inzet van social media? En wat zijn de nadelige effecten van social media bij rampen en rampenhulpverlening? 

Traditionele media versus nieuwe media

Dankzij Twitter, Facebook en Youtube bereikt het nieuws over de ramp in Japan en het conflict in LibiĆ« ons vliegensvlug. Waar we vroeger aangewezen waren op kranten, radio en tv, volgen we nu massaal de social media. Het Nederlandse Rode Kruis en het Humanity House organiseren donderdag 28 april om 20.00 uur een debat in het Humanity House over de rol van social media bij rampen en conflicten.  

Sprekers

De volgende sprekers zullen a.s. donderdag aanwezig zijn:
  • Rop Gonggrijp, oprichter XS4All, hacker en betrokken bij WikiLeaks
  • John Meulemans, 3sixtyfive, Social Strategy & Concepts
  • Sebastiaan van der Lubben, Maters & Hermsen Journalistiek
  • Gespreksleider is Karin Spaink (freelance schrijfster, columniste Het Parool, netactiviste)

Waar en wanneer?

  • Wanneer: donderdag 28 april 2011, 20.00 uur
  • Waar: Theaterzaal Humanity House, Prinsegracht 8 in Den Haag

Kijk voor meer informatie op www.humanityhouse.org.

Aanmelden

Gezien het beperkte aantal plaatsen, raden wij u aan tijdig te reserveren. Stuur hiervoor een email naar aanmelden@humanityhouse.org

Volg alvast de discussie op Twitter via #socialmediadebat.