Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Afdelingen Afdeling Hilvarenbeek Actueel Blog vakantie Ermelo 2014
10 juli 2014 |

Blog vakantie Ermelo 2014

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Ook dit jaar is er een groep mensen uit onze afdeling, vergezeld door Rode Kruisvrijwilligsters, op vakantie geweest. Op zaterdag 28 juni vertrokken
ze naar Vakantiehotel Dennenheul in Ermelo.

We hebben één van de gasten, mevrouw Jo Jansen uit Diessen, bereid gevonden haar ervaringen van dag tot dag met ons te delen.
Onze internetredacteuren zullen haar verslag tot een blog verwerken.
Een week lang kun je dit dagelijks volgen op onze website.​​​

zaterdag 5 juli.jpg

Vroeg opgestaan, onze koffers ingepakt, de kamer een beetje netjes achtergelaten, voor de laatste keer hier ontbeten en om 9.30 vertrokken met de bus, op weg naar huis.

Ik ben blij dat ik weer thuis ben. Het is een heerlijke vakantieweek geweest.

Hopelijk tot volgend jaar.

vrijdag 4 juli.jpg

We rijden even naar het centrum om voor de laatste keer koffie te drinken bij het Wapen van Ermelo en zijn net op tijd terug voor de lunch.

Vandaag maken we weer een toeristische tocht, deze keer met een bezoek aan het Nieuw Land Poldermuseum in Lelystad. We hebben er een film gezien over de drooglegging van Flevoland en hoe die tot stand gekomen is. Het was een droom van ingenieur Lely . In dit museum zijn ook vergane schepen te zien.

Degenen die graag paling mee naar huis willen nemen, kunnen de bestelling aan Chris doorgeven. Volgens chauffeur Klaas hebben ze hier de lekkerste paling.

Tijdens ons laatste diner op de laatste avond van de vakantie rekenen we de drankjes af van heel de week, de taxi en de paling .Nog even gekaart en toen naar bed.

Het is een prachtige en warme dag geweest.

donderdag 3 juli.jpg

Het was vannacht warm op de kamer. Na het ontbijt hebben we door de bossen en over de hei gereden en we zijn langs de snelweg teruggekomen. In het hotel hebben we vervolgens de koffie en de lunch gebruikt. Daarna zijn we naar Putten gereden. Het was warm.

Bij het Puttertje hebben we op het terras iets gedronken. Op de terugweg zijn we door het bos teruggegaan, waar we de weg kwijtraakten. De meesten wisten niet waar Dennenheul en de Paul Krugerweg lagen maar met het kaartje van Chris hebben we een aardige man bereid gevonden ons te helpen. Hij heeft voor ons op internet gekeken en uitgelegd hoe we het beste terug konden rijden. Vandaag hebben we een afstand van 15.5 km gereden. De avond hebben we met zijn allen samen ingevuld. Het was een gezellige dag.

woensdag 2 juli.jpg

Vanmorgen bij het opstaan schijnt de zon al. Na het ontbijt gaan we met de scootmobiel naar de VVV in het centrum om informatie te halen. Bij het restaurant waar we al vaker op het terras hebben gezeten, maken ze meteen plaats voor ons, als ze ons zien aankomen. Goed hè! Even gewinkeld en een sjaal gekocht en dan is het tijd om terug naar het hotel te gaan. Na de lunch vertrekken we met de bus voor een toeristische tocht en een koffiestop in Spakenburg bij de Mandenmaker.

Ermelo is bekend om de psychiatrie. Wilde je werken in de zorg, dan moest je wel tot een kerk behoren. Anders kwam je niet aan werk. Sommige bomen zijn met jute ingepakt om een zonnesteek tegen te gaan. Telberg is bekend om zijn oude boerderijen, Putten heeft prachtige villa’s, mooie, goed onderhouden tuinen en ook de grootste markt van de omgeving. Elke plaats heet een gemeenschap. Gerben bijvoorbeeld heet Appelgemeenschap. Nijkerk heeft een prachtige fontein op een CK-rotonde.

De chauffeur heeft zoveel laten zien en verteld! Hij is een echte verteller, het was de moeite waard. Bij terugkomst wordt er vóór de bus een groepsfoto gemaakt en om 18.00 uur krijgen we weer een lekker diner. Het is nog lekker weer en daarom gaan we lekker buiten zitten, ook voor de koffie. Na het kaarten en een drankje is het bedtijd. De dag is alweer om want de tijd vliegt hier.

We hebben een gezellige dag gehad en de temperatuur was 24 graden.

dins 1 juli.jpg

's Morgens schijnt de zon en het belooft dus een mooie dag te worden. Vandaag is een vrije dag, die we zelf kunnen invullen. Wij zijn met vier scootmobielen naar het centrum gegaan. Daar hebben we gezellig op een terras koffie gedronken met gebak. Na de lunch verkennen we de omgeving, we drinken iets op een terras en hebben even gewinkeld. In totaal hebben we tien km gereden.

Om 17.00 uur is er een lekkere barbecue. Tijdens het eten begint het te regenen en daarom gaan we naar binnen. Het is erg gezellig en de avond is te vlug om. Na nog wat gedronken te hebben, gaan we slapen. Kortom, een fijne en gezellige dag.​

30 juni1.jpg

Vannacht redelijk geslapen. Na het ontbijt ben ik in de rolstoel een stukje mee gaan wandelen. Bij een riviertje zwemmen eenden. Ze waarschuwen elkaar en er komen er steeds meer, maar we hebben geen brood bij ons. De lunch is weer goed verzorgd.

Om 13.30 maken we met de bus een toeristisch uitstapje naar de Passiflorahoeve in Harskamp. Daar zijn mooie passiebloemen en tropische vlinders te zien, zoals de citroenvlinder en de dagpauwoog.

De uitleg is goed en het is leuk de cocon te zien waar de vlinders zich ontpoppen. Ik heb er echt van genoten. Na het diner kijken we tv. Het weer is wisselvallig: zon en enkele buien, maar niet koud.

​Na het ontbijt kan wie wil met de taxi naar de kerk voor een bijzondere viering: de pastoor neemt afscheid vanwege zijn hoge leeftijd. Het is een lieve man, zoals hij spreekt, en er gaat zoveel respect naar hem uit. Bij terugkomst is er koffie met gebak. Het diner is om 12.30 uur in plaats van ‘s avonds in verband met het voetballen. De middag wordt ingevuld met fietsen of wandelen. Ik ben in de rolstoel met de groep lekker de bossen in gegaan. De vogels en de stilte in het bos, dat is genieten!

's Avonds kijken de meesten in het oranje gekleed naar het voetballen. Er worden broodjes geserveerd. Het is heel rustig tot de goals vallen: 3-1 voor Nederland! Wij hebben genoten van het gejuich, geweldig! ’s Avonds wordt er gekaart. Weerbericht: ‘s morgens regen en na middag zon maar de wind is een beetje fris bij 18 ҉​

Met busonderneming Jan den Delen uit Zaandam en onze chauffeur Klaas op weg naar Ermelo.

Om 14.00 uur vertrekken we uit Diessen en via Hilvarenbeek gaan we op weg naar ons vakantieadres! Om 16.15 uur aankomst bij Dennenheul in Ermelo.

Daar worden we al direct verwelkomd met koffie en gebak. Daarna pakken we de koffers uit en frissen we ons even een beetje op. Om 18.00 is het diner: kippensoep, twee verschillende pasta's met lekkere saus en fruit met slagroom na. 's Avonds zijn we vrij. We drinken koffie en kaarten of doen een spelletje met een borreltje of een wijntje en een zoutje erbij. Ik ben om 11.00 uur naar bed gegaan. Het was toch een vermoeiende dag. ​