Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Afdelingen Afdeling Twenterand Dit doen we Bijzondere Vakanties Weekje vakantie naar Trier 2009

Weekje vakantie naar Trier 2009

Een kort verslag van vrijwilligster Fenny Hulsegge

Maandag 17 augustus 2009
Om half 11 vertrokken op weg voor onze vakantie naar Trier. Onze chauffeur Willem kon ons erg veel vertellen over de omgeving. De stemming zat er al goed in en er werd meegezongen met de muziek die door een gast was meegebracht.

Om 18.00 uur kwamen we aan bij ons hotel Gillenbach. Daar stond de koffie voor ons klaar. Nadat alle koffers uit de  bus waren gehaald en er nog één en ander verwisseld moest worden met de kamers had iedereen een plek om te slapen. Om 19.30 uur genoten we van een lekkere warme maaltijd. Daarna dronken we nog koffie en was er gelegenheid om wat te drinken. Daarna zochten sommige gasten hun kamer al op. Al met al een zeer vermoeiende eerste dag.

Dinsdag 18 augustus 2009
Om half 8 werd iedereen gewekt, de meeste gasten hadden goed geslapen. . Na het ontbijt vertrokken we om 10 uur met de bus naar Trier voor een rondrit. We mochten bij de Matthias kerk even uit de bus om hier binnen te kijken en foto's te maken. We kwamen bij de Porta Negra uit waar we in restaurant Christoffel genoten van een lunch. Daarna mochten we de tijd vrij besteden in Trier. Sommige maakten een stadswandeling, anderen vonden al snel een terrasje waar heerlijke sorbets werden genuttigd. Het was vandaag een prachtige dag met een temperatuur van 30 graden. De vrijwilligers duwden zich in het zweet achter de rolstoelen.

Woensdag 19 augustus 2009 Vandaag vroeg dag. We vertrokken om 9 uur al met de bus naar Bernkastel Kues. Onderweg reden we langs een Romeinse ruïnevilla. Er waren gasten die prachtige foto's hebben gemaakt van dit overgebleven stuk uit de geschiedenis. Hierna reden we door naar Bernkastel Kues . De zon liet ook vandaag ons niet in de steek, 34 graden, zodat de meesten een plekje in de schaduw zochten.  Om half 2 verzamelden we weer bij de bus om daarna gezamenlijk naar de boot te lopen. Om 14.00 uur vertrok de boot voor een 2 uur durende tocht over de Moezel.

Veel mensen zaten op het dek in de schaduw, blij dat er af en toe een briesje voorbij kwam. Onze chauffeur Willem mocht niet mee aan boord, hij zorgde ervoor dat onze bus voor ons klaar stond in Traaben Trarbach. Via een prachtige bergroute reden we terug naar Trier. Na de warme maaltijd gingen we met ons allen naar buiten en werden we vermaakt door een muzikant die voor ons dansmuziek speelde en zong.

Donderdag 20 augustus 2009 Vanmorgen mochten we een half uur langer slapen. Na het ontbijten kregen we een verrassing in de vorm van koffie met schwarzwaldertorte.
We vertrokken om 11 uur met de bus naar Saarsleifen. Een prachtig panorama gezicht over de rivier de Saar waar vele foto's werden gemaakt. In het bos was een picknickplaats waar we heerlijk hebben genoten van een broodje met bal gehakt.. Omdat de temperatuur ver boven de 30 graden steeg mochten de gasten kiezen of ze in het bos wilden blijven of mee wilden naar Metlach. Een plaatsje waar Villeroy en Boch heel bekend is.  Toen de bus om 16.00 uur arriveerde zaten de mensen uit het bos hier al in. Toen ook de winkelgangers ingestapt waren reden we terug naar Trier. Om 21.00 uur was er een verrassingstocht. Op enkele gasten na ging iedereen mee. Willem bracht ons tot boven op de Petriberg waar we een prachtig uitzicht hadden over de verlichte stad. We kregen allemaal een glaasje champagne, waarna we even uit de bus mochten.

Vrijdag 21 augustus 2009
Vandaag, vrijdag, de laatste excursiedag. Een reisje naar het buitenland. Via een prachtige route kwamen we in het buurland Luxemburg. In de stromende regen gingen we lopend richting centrum van de stad Luxemburg. Na het diner werden sketches en gedichten voorgedragen.
Henny, Fenny, Herman en Johan deden een erg grappige voordracht

Zaterdag 22 augustus 2009
's Morgens vroeg op, want om 10 uur vertrokken we huiswaarts, nadat Marcus, de hoteleigenaar ons uit had gezwaaid. We arriveerden  om half 5 in Denekamp. Voor wie dat wilde was er voor koffie en thee gezorgd en is het tijd van afscheid nemen.

We kunnen terug kijken op een geslaagde vakantie.