Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Afdelingen Afdeling Zoetermeer Dit doen we Sociale Hulp Telefooncirkel

Telefooncirkel

​Wie merkt het op als er iets met je aan de hand is? Je zult maar alleen wonen, vallen in huis en zelf niet meer om hulp kunnen vragen. Het Rode Kruis, Palet Welzijn en UVV hebben daarom vrijwilligers die iedere dag even opbellen. Geen reactie? Dan komt er altijd even iemand kijken. Je wordt dus niet zomaar vergeten. Dat geeft een veilig gevoel.

Verschillende varianten

De meest voorkomende variant is de daadwerkelijke telefooncirkel: een medewerker van Palet Welzijn belt de eerste deelnemer, die belt de volgende en de laatste belt terug naar Palet Welzijn. Momenteel zijn er 18 cirkels die dagelijks worden opgestart.

Voor de actieve deelnemers is het mogelijk dat zij zelf iedere ochtend contact opnemen en een bericht op de voicemail achterlaten. Zo hoeven ze niet thuis te blijven tot ze gebeld worden door de telefooncirkel.

En voor de deelnemers die wat meer moeite hebben met de routine van een belcirkel, omdat ze in de war zijn, of vergeten door te bellen, is er een stercirkel. Deze deelnemers worden één voor één gebeld door de telefonisten van Palet Welzijn.

Meer informatie of aanmelden?

Iedereen kan zich persoonlijk als deelnemer aanmelden. In veel gevallen neemt de naaste familie hiertoe het initiatief. Heb je zelf behoefte aan deze vorm van hulpverlening of ken je iemand in je omgeving die daarmee gebaat zou kunnen zijn? Neem dan contact op met de coördinator Telefooncirkel. ​