Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Mobile Menu
Zoeken.
Home Campagnes 3FM Serious Request 2010 Nieuws Zeven jaar samenwerking met 3FM
6 november 2010 |

Zeven jaar samenwerking met 3FM

​Serious Request wordt een steeds groter evenement, waar heel Nederland zich bij betrokken voelt. Elk jaar sinds 2004 sluiten drie dj’s van 3FM zich zes dagen lang op in het Glazen Huis en dwingen ze respect af met hun vastenactie. Hiermee vragen ze aandacht en geld voor een stille ramp en het werk van het Rode Kruis.
 
Ieder jaar besteedt Serious Request aandacht aan een andere stille ramp. Dat kan van alles zijn, van ‘De wereld schreeuwt om drinkwater’ en ’30 miljoen landmijnen’ tot het vluchtelingenprobleem of malaria. Dit jaar staan kinderen en HIV/Aids centraal. Om een bijdrage te leveren aan de strijd van dit wereldwijde probleem, kunnen mensen de zes dagen voor Kerst, 24 uur per dag, tegen betaling verzoeknummers aanvragen bij de drie dj’s. Met als uiteindelijk resultaat een enorme opbrengst, hopen we!
 
De afgelopen jaren zijn tijdens de Glazen Huis-dagen allerlei ludieke acties opgestart om extra geld in te zamelen voor het Nederlandse Rode Kruis. Van sponsorloop tot modeshow met tweedehands kleren. Veel bekende Nederlanders komen langs in het Glazen Huis om hun bijdrage te leveren. Er zijn veel grotere en kleinere initiatieven, bijvoorbeeld ook onder leerlingen van scholen.

 KINDEREN EN HIV ‭[2]‬

spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
Share |