Nederlandse Rode Kruis
Zoeken.
Home Campagnes 3FM Serious Request 2016 Luistercijfers en nieuwe programmering

Luistercijfers en nieuwe programmering

Artikel delen?

​Q: Leuk hoor 3FM Serious Request, maar wie luistert of kijkt er nog naar de radio en televisie?
A: Met 3FM Serious Request draait het niet om luister- of kijkcijfers: we brengen een stille ramp onder de aandacht en zamelen daar samen met het publiek geld voor in. NPO 3FM en de actie is veel meer dan radio en televisie alleen. 3FM Serious Request – van het Glazen Huis, tot de acties in het hele land - volg je op NPO 3FM, 3FM.nl, Snapchat, YouTube, Instagram, Facebook, Twitter, NPO 3 en NPO 101 TV. Ook op Spotify, Deezer en Apple Music vind je de muzikale hoogtepunten van 3FM Serious Request terug.

Q: Maar jullie zijn een jongerenzender. 3FM Serious Request is toch van en voor iedereen? 
A: Klopt. We zijn een publiek radiostation, met de focus op jongeren. 3FM heeft een maatschappelijke relevantie en is betrokken bij alles wat er speelt in onze maatschappij, maar ook elders in de wereld. Met 3FM Serious Request verbindt 3FM mensen van allerlei leeftijden met elkaar. 3FM Serious Request is een actie van en voor iedereen die zich, samen met ons, in wil zetten voor een stille ramp. Geen andere Nederlandse inzamelingsactie brengt zo veel jongeren op de been. En daar zijn we trots op.

Q: De luistercijfers bij NPO 3FM zijn slecht. Is dit een manier om ze weer op te krikken?
A: Met 3FM Serious Request draait het niet om luister- of kijkcijfers: we brengen een stille ramp onder de aandacht en zamelen daar samen met het publiek geld voor in.

Het klopt dat de luistercijfers lager zijn dan we de afgelopen jaren gewend zijn geraakt. Maar voor een publiek radiostation zijn luistercijfers  niet zaak nummer één. We hebben een publieke taak, en die taak komt tijdens 3FM Serious Request meer dan ooit naar voren: het contact met je publiek, de liefde voor nieuw talent en nieuwe muziek, de actualiteit, het in beweging kunnen zetten van je publiek en het tonen van je maatschappelijke relevantie en betrokkenheid.
Q: Dit is de 14e editie van 3FM Serious Request. Wie zit er nog te wachten op wéér een nieuwe editie? Echt vernieuwend is het niet, toch?
A: In 13 jaar tijd is de actie uitgegroeid tot het event dat het vandaag is, waarbij onvoorstelbaar veel mensen in Nederland ons steunen. Dankzij hen kan het Rode Kruis ieder jaar opnieuw een verschil maken in de levens van anderen. En daar zijn we bij 3FM trots op.  

Zo lang het Nederlandse publiek ons laat zien dat het belangrijk is wat we doen, en dat ze ons meehelpen door in actie te komen, gaan wij door, op een avontuurlijke en betrokken manier.