Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Wat kun jij doen? Als bedrijf Partners 3FM

3FM

Levens redden. Met dat doel voor ogen startte radiozender 3FM samen met het Nederlandse Rode Kruis in 2004 de campagne 3FM Serious Request. En met succes. Sinds 2004 heeft de actie vele miljoenen levens gered.

                  Foto checque via 3FM.jpg

Unieke formule
In de laatste dagen voor kerst sluiten drie dj’s zich op in het Glazen Huis en dwingen respect af met hun vastenactie. Om een bijdrage te leveren aan het Rode Kruis-thema van dat jaar, kunnen mensen gedurende die dagen, 24 uur per dag, tegen betaling verzoeknummers aanvragen bij de dj’s. De afgelopen jaren zijn tijdens de Glazen Huis-dagen allerlei ludieke acties gestart om extra geld in te zamelen. Met als uiteindelijk resultaat een miljoenenopbrengst.
 
Stille rampen
Malaria, vluchtelingenproblematiek, een tekort aan water. Allemaal onderwerpen die niet snel in de media komen, maar die wel vele slachtoffers eisen. 3FM geeft met Serious Request de slachtoffers van deze stille rampen een stem.
 
De acties tot nu toe
In totaal is er in zes jaar 3FM Serious Request 5 € 24.033.533,- opgehaald en zijn vele miljoenen levens gered.
 
2004
Locatie: Neude Utrecht
Onderwerp: Jouw druppel op een gloeiende plaat
Opbrengst: € 915.955,-
 
2005
Locatie: Neude Utrecht
Onderwerp: Red een kind in Congo
Opbrengst: € 2.203.549,-
 
2006
Locatie: Neude Utrecht
Onderwerp: 30 miljoen landmijnen, daar kun je niet omheen
Opbrengst: € 2.848.495,-
 
2007
Locatie: Plein Den Haag
Onderwerp: De wereld schreeuwt om drinkwater
Opbrengst: € 5.249.466,-
 
2008
Locatie: Grote Markt Breda
Onderwerp: Een vluchteling is nergens zonder jouw hulp
Opbrengst: € 5.702.621,-
 
2009
Locatie: Grote Markt Groningen
Onderwerp: Stop malaria
Opbrengst: € 7.113.447,-
 
2010
Locatie: Markt, Eindhoven
Onderwerp:  Aids nam hun ouders weg. Geef ze hun toekomst terug.
Opbrengst: 7,13 miljoen
 
  Annemieke, Giel en Gerard 3fm foto.jpg