Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Wat kun jij doen? Als bedrijf Partners NPO 3FM

NPO 3FM

Levens redden. Met dat doel voor ogen startte radiozender NPO 3FM samen met het Rode Kruis in 2004 de eerste 3FM Serious Request-campagne. En met succes. Sinds 2004 heeft de actie miljoenen vele miljoenen levens gered.

Opgesloten in het Glazen Huis

In de laatste dagen voor Kerst sluiten drie 3FM-dj's zich op in het Glazen Huis. Zonder eten - als tegenprestatie voor de acties van de mensen in het land. Want zij kunnen gedurende de actieweek, 24 uur per dag, tegen betaling verzoeknummers aanvragen bij de 3FM-dj's. De afgelopen jaren zijn tijdens de Glazen Huis-dagen bovendien allerlei ludieke acties gestart om extra geld in te zamelen. Met elk jaar een nog groter resultaat.

Stille rampen

Kindersterfte door diarree, babysterfte, kinderen die hun ouders verloren zijn aan aids, seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen in conflictgebieden. Stuk voor stuk onderwerpen die niet snel in de media komen, maar die wel vele slachtoffers eisen. NPO 3FM geeft de slachtoffers van deze stille rampen een stem via 3FM Serious Request.

Dit zijn de edities, de stille rampen en de opbrengsten:


3FM Serious Request 2015 in Heerlen:

3FM Serious Request 2014 in Haarlem:

3FM Serious Request 2013 in Leeuwarden:

3FM Serious Request 2012 in Enschede:

3FM Serious Request 2011 in Leiden:

3FM Serious Request 2010 in Eindhoven:

3FM Serious Request 2009 in Groningen:

  • Opbrengst € 7.113.447 voor Malaria

3FM Serious Request 2008 in Breda:

3FM Serious Request 2007 in Den Haag:

3FM Serious Request 2006 in Utrecht:

3FM Serious Request 2005 in Utrecht:

3FM Serious Request 2004 in Utrecht: