Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Wat kun jij doen? Als bedrijf Samenwerkingsvormen

Samenwerkingsvormen

Wij staan open voor meerdere vormen van samenwerking en geven samen met u graag invulling aan uw MVO-beleid. Hierbij is het onze ambitie om een samenwerking te realiseren waarbij u ons niet alleen financieel ondersteunt, maar ook uw medewerkers betrekt en uw maatschappelijke betrokkenheid zichtbaar maakt.

Mogelijkheden

We sluiten uiteraard graag een strategisch partnership voor meerdere jaren. Samenwerkingen met FrieslandCampina, KICI en 3FM zijn hier mooie voorbeelden van. Het is ook mogelijk om een specifiek thema te ondersteunen. Zo ondersteunt ING onze hulp bij rampen en maakt Rabobank zich hard voor wederopbouw in de vorm van microfinanciering. Een andere mogelijkheid is het starten of samenwerken op een specifieke actie of event. KLM organiseert ieder jaar een dagtocht voor mensen met een beperking die normaal gesproken niet met het vliegtuig kunnen. En dit jaar zijn we tevens benificient van het golftoernooi, de KLM open.

Voordelen van samenwerken

De voordelen die uw organisatie heeft van een samenwerking met het Nederlandse Rode Kruis is uiteraard afhankelijk van de samenwerkingsvorm die gekozen wordt. Een Strategisch Partnership is vaak een intensievere samenwerking, waarbij de effecten duidelijker zichtbaar zijn op meerdere aspecten van de organisatie, zoals:
  •  zichtbare maatschappelijke betrokkenheid voor groot publiek;
  •  imago;
  •  marketing;
  •  consumentengedrag;
  •  medewerkerbetrokkenheid (trots, eenheid, employee preference).

Een samenwerking met het Nederlandse Rode Kruis betekent in ieder geval dat uw organisatie kan profiteren van de volgende voordelen:

  • de grootste hulporganisatie ter wereld;
  • een A-merk met zeer betrouwbaar imago (Chari top 3);
  • professionele organisatie die met u meedenkt én handelt;
  • een grote achterban (600.000 leden, vrijwilligers en donateurs);
  • een groot (zakelijk) relatienetwerk.