Het logo van het Nederlandse Rode Kruis.
Zoeken.
Home Wat kun jij doen? Jongeren Studentendesks Bestuur van de Studentendesk

Bestuur van de Studentendesk

​Het bestuur van de Rode Kruis Studentendesk Groningen bestaat uit 6 studenten, namelijk een Voorzitter, Secretaris, Penningmeester, Vrijwilligerscoördinator, Projectcoördinator en PR. We maken gebruik van een halfjaarlijkse wisseling, en hiermee zit wel iedereen een volledig jaar in het bestuur.

Artikel delen?

Interesse?

De periodes lopen van januari tot januari (sollicitaties in december) en van juni tot juni (sollicitaties in mei). Ben je geïnteresseerd in een bestuursjaar bij de Studentendesk? In de maand voor de sollicitaties organiseren wij een bestuurs-interesseborrel om alle informatie te geven die je nodig hebt. Lees hieronder alvast meer over de verschillende functies.

Voorzitter

Als Voorzitter ben je het aanspreekpunt binnen én buiten het bestuur. Hierdoor ben je goed op de hoogte van alles wat er speelt! Je stelt wekelijks de agenda op, leidt de vergaderingen en houdt evaluatiegesprekken met de andere bestuursleden. Aan het begin van het bestuursjaar maak je het beleidsplan en ook het houden van praatjes behoort tot jouw taak. Tot slot begeleid je verschillende projecten en ben je verantwoordelijk voor een aantal activiteiten.

Secretaris

Als Secretaris ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van de externe contacten van het bestuur. Dit houdt in de binnenkomende mails beantwoorden en meegaan op oriënterende afspraken. Verder heb je een belangrijke taak tijdens de vergadering: je maakt de notulen, waarbij je moet zorgen dat alles wat wordt besproken overzichtelijk wordt opgeschreven. Je bent daarnaast Vicevoorzitter en ondersteunt de voorzitter daar waar nodig. Ten slotte ben je verantwoordelijk voor je eigen projecten (onder andere alles wat met EHBO te maken heeft), aanvragen en activiteiten.

Penningmeester

De Penningmeester is verantwoordelijk voor alle geldzaken binnen de Studentendesk. Je bent bezig met het maken en controleren van begrotingen, het betalen van facturen en je maakt eenmaal per jaar met andere financiële vrijwilligers van het Rode Kruis de jaarrekening. Je bent betrokken bij alle commissies en projecten en je onderhoudt contact met de penningmeesters in de commissies. Je zorgt ervoor dat de uitgaven van de Studentendesk zoveel mogelijk overeenkomen met de doelstellingen en richtlijnen van het Nederlandse Rode Kruis. Hiernaast organiseer jij EHBO-cursussen, borrels en heb je nog genoeg tijd over om naar afspraken te gaan om zo nog meer enthousiastelingen te ontmoeten!

Vrijwilligerscoördinator

Als Vrijwilligerscoördinator ben je vooral bezig met aansturen van commissies, zoals de You Are Beautiful-commissie en de Sinterklaas Bestaat! Commissie. Ook beheer je het vrijwilligersbestand en probeer je daarnaast studenten te enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk. Je bent hèt aanspreekpunt voor alle vrijwilligers van de studentendesk!

Projectcoördinator

De Projectcoördinator is verantwoordelijk voor alle doorlopende projecten van de Studentendesk, zoals Adopteer een Oma en Nederlandse les. Je onderhoudt goed contact met verschillende instellingen, hebt veel eigen inbreng in het vormgeven van bestaande projecten en bent enthousiast over het opstarten van nieuwe projecten. Bovendien begeleid je de Projectcommissie in het organiseren van maandelijkse activiteiten voor afwisselende doelgroepen.

Public Relations

Als PR ben je verantwoordelijk voor de Facebookpagina, website en alle promotiematerialen. Je ontwerpt posters en flyers en bepaalt de lay-out van de mails. Ook zorg je ervoor dat er tijdens activiteiten genoeg leuke foto’s worden gemaakt. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de groei van de naamsbekendheid van de Studentendesk. Net als de andere bestuursleden werk je samen aan een aantal projecten, en bied je ondersteuning aan de Positive Images-commissie.

Informatie?

studentendeskgroningen@rodekruis.nl