Rode Kruis digitaliseert: in de bres voor de vrijwilliger
Geplaatst op: 17 september 2020
Nieuws uit: 's Hertogenbosch e.o., Meierijstad Boxtel Boekel, Noordoost-Brabant
Allerlei organisaties met een commercieel doeleinde worstelden aan het begin van de coronacrisis met het scherpstellen van hun visie en missie. Voor het Rode Kruis was dit allesbehalve belangrijke kost: de rol van deze hulporganisatie in Nederland werd in deze crisis pas écht goed zichtbaar. Een rol die ook voor vrijwilligers niet onopgemerkt bleef: een recordaantal mensen (60.000) meldden zich aan. Het matchen van hulpvragen aan deze vrijwilligers vormde echter een enorme opgave. Het Rode Kruis besloot een app te ontwikkelen voor al deze coronahulp. Een snelle digitaliseringsslag bleek zo eenvoudig nog niet: inefficiëntie en grote papierstromen bleken te overwinnen obstakels.
Meer weten? Lees dan snel verder.
Rode Kruis
Rode Kruis voor jou
Doe mee
Contact
070 - 44 55 678
Ma-Do 08:30-21:00
Vr 08:30-18:00
Za 10:00-16:00
06 5781 3499
contactcenter@redcross.nl
Anna van Saksenlaan 50
2593 HT Den Haag
Postbus 28120, 2502 KC Den Haag
RSIN / fiscaal nummer: 003014022