Deze zes frisse koppies vormen momenteel het bestuur van het Studentendesk in Utrecht. Alle zes beloven zich ambitieus in te zetten voor het Rode Kruis de aankomende periode. “We stellen onze leden graag aan jullie voor. Om jullie een indruk te geven van deze doelen, en een inkijkje te geven in waar het bestuur zich zoal verder mee bezig houdt,” aldus voorzitter Veerle Cox.
Door: Válerie Krah, bestuurslid PR en communicatie Studentendesk Utrecht

Valérie Krah, bestuurslid PR en communicatie

Allereerst, het PR en communicatie-lid Valérie Krah, verantwoordelijk voor het creëren en beheren van ‘onze’ naam. Door middel van haar beproefde socialmediaskills en overtuigende redevoering trekt zij iedere luie student de bank af om deel te nemen aan de fantastische activiteiten en zich hierbij maatschappelijk in te zetten. De PR is verantwoordelijk voor alle kanalen van het studentendesk, zoals de Instagram, Facebook, LinkedIn en de studentendeskwebsite natuurlijk!
Hiernaast is Valérie recentelijk afgestudeerd aan de studie Liberal Arts and Sciences, en werkt ze in de horeca tot haar master van start gaat. “Ik kijk ernaar uit om als PR-bestuurslid bij te dragen aan het zichtbaar maken van het Rode Kruis en jongeren en studenten de enthousiasmeren over het betekenisvolle werk,” aldus Valérie.
Jeroen Vreeburg, bestuurslid fondenwerving en penningmeester

In het midden op de bovenste rij staat ons enig mannelijk lid en tevens schatbewaarder; Jeroen Vreeburg, penningmeester en hoofd van de fondsenwerving. Jeroen weet dankzij zijn gevoel voor detail en nauwkeurige berekeningen elk dubbeltje om te draaien, om zo met veel precisie onze budgetten op orde te stellen.
Hiernaast dirigeert hij een grote commissie waarin fondsen worden geworven aan de hand van activiteiten, zoals kledinginzamelingsacties of een pubquiz. Naast zijn Dagobert Duck activiteiten studeert Jeroen de master Energy Science en volgt hij stage bij het energiebedrijf Vattenfäll. “Ik zie mijn functie bij de studentendesk Utrecht van het Rode Kruis als een mooie kans om samen met andere studenten iets terug te geven aan de maatschappij,” aldus Jeroen.
Marijn Dekker, bestuurslid projectcoördinatie

De derde op de bovenste rij is onze ster Marijn Dekker, dé persoon die ervoor zorgt dat alles op rolletjes loopt; onze projectcoördinator. Ze hoopt dat door middel van haar evenementen studenten zich meer met het Rode Kruis verbonden voelen. Zo organiseert zij bijvoorbeeld sponsorlopen, borrels en de felbegeerde Rode Kruis week.
Verder loopt Marijn momenteel stage in een tbs-kliniek en zal zij binnenkort beginnen met haar master Criminologie. “Ik kijk er naar uit om mij dit jaar in te mogen zetten voor de grootste humanitaire organisatie ter wereld. Door het organiseren van verschillende evenementen hoop ik meer studenten aan het Rode Kruis te verbinden,” vertelt Marijn over haar motivatie.
Sterre van Halen, bestuurslid vrijwilligersmanagement

Sterre van Halen, de eerste op de onderste rij, is hoofd van het vrijwilligersmanagement binnen de Studentendesk Utrecht. Ze zorgt er voor dat al het contact met de vrijwilligers in de vrijwilligerspoule soepel verloopt. Ook leidt Sterre ook de Podcastcommissie, waarvan er overigens sinds kort een paar online zijn komen te staan!
Hiernaast is Sterre ontzettend druk en nuttig bezig met haar master Geneeskunde, waarin ze tijdens haar stage van ambu naar ambu holt. “Ik wil mij graag inzetten voor de maatschappij, met een specifieke aandacht voor ‘mentale gezondheid’ omdat dit voor mij van groot belang is,” vertelt Sterre over waarom zij actief is bij de studentendesk.
Veerle Cox, voorzitter Studentendesk Utrecht

In het midden op de onderste rij is onze lieve voorzitster Veerle Cox! Veerle is constant op de hoogte van alle ontwikkelingen binnen het studentendesk van het Rode Kruis en is hiernaast ook verantwoordelijk voor alle communicatie met andere organen. De vliegende keep, de eindbaas, de kapitein; ze is het allemaal, dankzij haar vindingrijke, creatieve en vooral assertieve houding.
Naast al deze bezigheden volgt Veerle de studie Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement aan de Universiteit Utrecht. “Bij de studentendesk krijg ik de kans om mij verder te ontwikkelen. Dit door mij in te zetten voor de Utrechtse studenten en de kwetsbare groepen die via het Rode Kruis geholpen worden,” vertelt Veerle over haar drijfveer afgelopen jaar.
Isanne Doornink, secretaris en bestuurslid educatie en voorlichting

Ten slotte stellen wij onze vrolijke Isanne Doornink voor, de rechterhand van de voorzitter, de penvoerder, en tevens hoofd van de educatiecommissie. Als secretaris is Isanne verantwoordelijk voor het beheren van onze algemene mail en is daarmee het sprankelende aanspreekpunt. Ook is Isanne coördinator van de Educatiecommissie binnen de Studentendesk Utrecht. Ze kijkt ernaar uit om “Samen met medestudenten mooie educatieve projecten neer te zetten die een impact hebben op jongeren en kinderen”.
Hiernaast studeert Isanne Communicatie en Informatiekunde aan de Universiteit Utrecht.
Activiteiten van de Studentendesk Utrecht
Rond de kerstdagen hield de Studentendesk Utrecht een kerstkaartenactie. Daarbij motiveerden ze studenten in de Universiteitsbibliotheek om kaarten te schrijven voor de deelnemers van onze contactcirkels. Een mooi gebaar en een koppeling tussen jong en oud. Meer informatie over de Studentendesk Utrecht en diens activiteiten? Volg de Studentendesk Utrecht op Instagram.
Per februari vind er een kleine verschuiving plaats in het studentendesk, waarbij Sterre (bestuurslid vrijwilligersmanagement en de podcastcommissie) wordt vervangen. Ook onze voorzitter Veerle zal haar stoel vrijmaken voor een nieuwe bewindsvoerder. De nieuwe leden stellen zich tegen die tijd aan jullie voor.