TomTom helpt bij in kaart brengen van overstroomde gebieden Zuid-Azië
TomTom schiet het Rode Kruis te hulp om de overstroomde gebieden in Zuid-Azië in kaart te brengen. Dit deed het bedrijf na de oproep van het Rode Kruis voor meer vrijwillige kaartenmakers. Ervaren kaartenmakers van TomTom lenen hun expertise en doneren 900 werkuren aan het Rode Kruis. De kaarten die hiermee worden gemaakt spelen een belangrijke rol bij de noodhulp ter plaatse.

Medewerkers in Pune, India werken aan de kaarten. Bron: TomTom
Meer dan 36.000 kaartwijzigingen
Afgelopen week hebben in totaal 55 medewerkers van TomTom in Pune (India) en Lodz (Polen) hard gewerkt aan de kaarten. Daarbij worden o.a. wegen, gebouwen, water en open plekken in kaart gebracht. Daarnaast hebben ze geholpen bij het controleren van het werk dat door andere vrijwilligers in kaart is gebracht. In totaal heeft de actie van TomTom al tot meer dan 36.000 kaartwijzigingen geleidt.
“Het voelt goed om mijn tijd aan hulp voor het Rode Kruis te hebben besteed. We kunnen niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.” vertelt Kahnu Swain, Senior Geographic Sourcing Analyst, Pune, India.
Ook buiten werktijd
Het bedrijf heeft haar werknemers ook opgeroepen om buiten werktijd door te werken aan de kaarten. Om dit voor de werknemers makkelijker te maken, heeft TomTom eenvoudige instructies en video’s gedeeld.