Over ons

Studentendesk Nijmegen

Wij zijn Studentendesk Nijmegen, een aparte afdeling binnen het Rode Kruis waarbij studenten de gelegenheid krijgen om vrijwilligerswerk in hun studentenstad te doen. Op dit moment hebben we verschillende commissies die samen zorgen voor allerlei goedlopende projecten in de regio.

Het bestuur van de Studentendesk Nijmegen bestaat uit 5 studenten, namelijk de Voorzitter, Secretaris, Penningmeester, Commissaris Intern en bestuurslid PR & Communicatie. Elk half jaar wisselt een deel van het bestuur. Door deze halfjaarlijkse wissel leren de nieuwe bestuursleden al snel veel van het zittende bestuur.

Heb je interesse in een bestuursjaar bij de Studentendesk?

Laat het ons dan weten! Voor de halfjaarlijkse wisseling organiseren wij een interesselunch waarin wij je graag meer vertellen over de Studentendesk Nijmegen en de beschikbare functies. Houdt ook onze vacaturepagina en Facebookpagina in de gaten voor de nieuwste bestuursvacatures. Wil je alvast wat meer weten over alle bestuursfuncties binnen de desk? Lees dan hieronder meer!

Voorzitter

Als voorzitter ben je eindverantwoordelijke en aanspreekpunt van de desk. Je leidt de wekelijkse bestuursvergaderingen en zorgt dat je precies weet wat er speelt binnen de desk.

Secretaris
Als secretaris van de desk ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden of doorsturen van de inkomende mail. Daarnaast notuleer je tijdens de vergaderingen en ben je het contactpersoon van de desk. Ook beheer je het online vrijwilligersmanagement en verstuur je de periodieke nieuwsbrief.

Penningmeester
Als Penningmeester ben je verantwoordelijk voor alle geldzaken binnen de Studentendesk. Je zorgt ervoor dat de uitgaven van de Studentendesk zoveel mogelijk overeenkomen met de doelstellingen en richtlijnen van het Nederlandse Rode Kruis.

Commissaris Intern
De Commissaris Intern is het aanspreekpunt voor alle vrijwilligers van de desk. Je zult dan ook een toezichthoudende functie uitoefenen over de drie kerncommissies: Rode Kruis Week, Voorlichtingscommissie en Zelfredzaamheidscommissie. Je bent dus dé verbindende schakel tussen alle lopende projecten en het bestuur. Een belangrijke verantwoordelijkheid van deze functie is tevens de EHBO.

Bestuurslid PR & Communicatie
Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor onze sociale media en de verdere promo van de desk. Hierbij valt te denken aan het ontwerpen van flyers, posters, promotiekleding en andere promotiematerialen. Ook de promotie rondom de activiteiten, vacatures  en website worden geregeld door het bestuurslid PR & Communicatie.

Neem contact op met Rode Kruis Studentendesk Nijmegen