Word vrijwilliger Doneer

Werk samen aan innovatie

Wil je de creativiteit, kennis en ervaring van jouw bedrijf inzetten voor een maatschappelijk doel? Dan werkt het Rode Kruis graag met je samen. Door dynamische en multidisciplinaire samenwerkingen ontstaan nieuwe oplossingen voor uitdagingen in onze hulpketen.

Co-creatie staat voor: dialoog, ‘common ground’, enthousiasme, daadkracht en focus op resultaat. Co-creëren doen we samen. Ook de eindgebruikers ofwel hulpvragers betrekken we bij het bedenken, ontwerpen, ontwikkelen en/of in de markt zetten van nieuwe producten, diensten en ervaringen. Dankzij co-creatie is het Rode Kruis nog beter in staat om op de juiste wijze hulp te verlenen in binnen- en buitenland.

Albert Heijn boodschappenkaart voorbeeld co-creatie bedrijven Rode Kruis

Albert Heijn

In samenwerking met Albert Heijn is het voedselhulpprogramma van het Rode Kruis in Nederland uitgebreid met de uitgifte van boodschappenkaarten. In plaats van producten ontvangen mensen een kaart waarmee zij zelf boodschappen kunnen doen. Een nieuwe efficiënte manier van voedselhulpverlening waarbij goederen niet meer een hele keten door hoeven of gekoeld moeten worden opgeslagen. De mensen die geholpen worden kunnen zelf kiezen wat ze nodig hebben.

Lees verder

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Ja, ik schrijf mij in

Kan jouw bedrijf ons helpen om maatschappelijk impact te maken? Neem dan contact met ons op.

Peter-Eric Verstegen

Manager Corporate Partnerships