Word vrijwilliger Doneer

Maatschappelijk betrokken door consumentencampagne

Draag je het Rode Kruis een warm hart toe en doet jouw bedrijf aan maatschappelijk verantwoord ondernemen? Verbind jouw merk aan het Rode Kruis en maak samen met ons een consumentencampagne. Dat doen we met multinationals, grote en kleine bedrijven.

Met campagnes versterken we elkaar. Door jouw merk te koppelen aan het Rode Kruis breng je de maatschappelijke betrokkenheid van jouw bedrijf bij een groot publiek onder de aandacht. En versterk je een doel dat relevant en zinvol is voor klanten en werknemers. Het Rode Kruis bereikt dankzij de campagne meer potentiële donateurs.

Waarom een consumentencampagne?

  • Verbeter je bedrijfsimago bij een groot publiek.
  • Vergroot de merkloyaliteit.
  • Versterk je klantrelaties.
  • Maak werknemers trots.
  • Maak maatschappelijk verantwoord ondernemen zichtbaar.
  • Helpt mensen in nood in Nederland en wereldwijd.

Nestlé

In Nederland gaan nog steeds iedere dag kinderen met een lege maag naar school. Nestlé zette de kracht van voedsel in om kwetsbare gezinnen een steuntje in de rug te geven. In september 2021 liep een winkelvloeractie bij Albert Heijn. Per verkocht deelnemend actieproduct doneerde Nestlé €0,10 aan het Rode Kruis. De opbrengst ging naar het voedselhulpprogramma. Het doel van de actie was om 8.000 kwetsbare gezinnen te helpen met boodschappenkaarten.

COOP

Coop

Coop werkt al jaren samen met het Rode Kruis. Met het geld dat, onder andere door consumentencampagnes, bij elkaar wordt gebracht worden projecten gefinancierd om buurten in Nederland te versterken en leefbaarder te maken. Zo vond dit voorjaar een tulpenactie plaats. Per verkochte bos tulpen ging 1 euro naar het Rode Kruis.

Lees verder

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Ja, ik schrijf mij in

 

Maak samen met het Rode Kruis een consumentencampagne

Profiteer van de merkimpact die het Rode Kruis kan bijdragen aan campagnes. Maak samen met het Rode Kruis een consumentencampagne die aansluit bij onze thema’s en de unieke doelen en doelstellingen van jouw merk.

Peter-Eric Verstegen

Manager Corporate Partnerships