De waarde van samenwerken met het Rode Kruis

Het Rode Kruis zet zich al meer dan 150 jaar in voor mensen in nood. Zowel om de hoek als ver weg. Wil je jouw ondernemerschap, ervaring en kennis inzetten en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan onze hulpverlening? Dat kan! Doe dat op een manier die past bij jouw bedrijf. De mogelijkheden zijn net zo breed als onze hulpverlening. Diverse bedrijven gingen je al voor, waaronder Albert Heijn, Nestlé en Coop.

✓ Geeft invulling aan het MVO-beleid van jouw bedrijf
✓ Samenwerking op maat: van een cause-related marketingcampagne tot co-creatie
✓ Begeleiding en advies van onze gespecialiseerde relatiemanagers
✓ Inspirerende bijeenkomsten waarin je andere relaties ontmoet en een kijkje in de keuken krijgt van onze hulpverlening
✓ Je verbindt je merk aan één van de meest inspirerende organisaties van Nederland (bron: onderzoek Synergie)

Benieuwd hoe we elkaar kunnen versterken? Vraag vrijblijvend ons rapport op met interessante cases en de effecten van zakelijk samenwerken met het Rode Kruis. 

(optioneel)
Wie wil je kunnen helpen?(Vereist)
(optioneel)

Liever direct iemand spreken?

Neem contact op met Peter-Eric Verstegen, manager Corporate Partnerships, via 06-53391586 of pverstegen@redcross.nl.

Mail direct

Coop

Het Coop Rode Kruis Fonds is een paar jaar geleden opgericht. Met de opbrengst worden projecten gefinancierd die de veiligheid en leefbaarheid in Nederlandse buurten vergroten. Hans Stapel, Manager Coöperatiezaken bij Coop, zegt: “We weten vanuit onze klanten welke thema’s zij belangrijk vinden. We verkennen samen met het Rode Kruis hoe we de samenwerking kunnen invullen. De acties worden altijd positief ontvangen door onze klanten. Vooral omdat we de focus hebben op Nederland, lokale hulp. Dat is voor onze klanten een belangrijk thema.”

Nestlé

Nestlé kwam in actie via hun winkelvloeracties. Van elk verkocht product ging een bedrag naar het Rode Kruis. Met de opbrengst zijn ruim 15.000 gezinnen in Nederland geholpen aan boodschappenkaarten. Anya Pieroen, Head of Corporate Commnications & Affairs bij Nestlé, geeft aan: “We doen veel projecten in het buitenland en nu iets wat heel dichtbij is. Dat geeft het gevoel dat we echt nuttig bezig zijn en zorgt voor veel trots.”