Word vrijwilliger Doneer

Jouw klachten, suggesties of meldingen over het Rode Kruis

Het Rode Kruis doet er alles aan om zo integer, transparant en effectief mogelijk hulp te verlenen. Elke dag. Maar er is altijd ruimte voor verbetering, en ook bij ons kan er helaas weleens iets misgaan.

Heb je een opmerking of suggestie voor ons? Of wil je een klacht indienen of een melding maken van niet-integer gedrag? Dat nemen we zeer serieus. Hieronder lees je hoe en waar je jouw verhaal kunt doen.

Ben je vrijwilliger of medewerker bij het Rode Kruis? Lees dan op  intranet waar je terechtkomt met al je meldingen, zorgen of klachten. Je leest daar ook hoe je in contact komt met een vertrouwenspersoon.

Suggesties en klachten: dankzij jou kunnen we beter helpen

Heb jij een klacht over het Rode Kruis? Of heb je een idee hoe we ons werk verder kunnen verbeteren? We nemen jouw mening zeer serieus. Dankzij jou kunnen we onze hulpverlening en organisatie verder verbeteren.

Je kunt jouw klacht of suggestie indienen via het onderstaande formulier. Lukt dit niet, of wil je liever iemand telefonisch spreken? Neem dan contact met ons op via 070 – 44 55 678 (ma t/m do: 8.30 – 21.00 uur, vr: 8.30 – 17.00 uur, za: 8.30 – 14.00 uur).

We laten je binnen vijf werkdagen na ontvangst weten hoe we jouw klacht behandelen. Indien nodig neemt een medewerker contact met je op voor meer informatie. In onze klachtenprocedure (pdf) lees je hoe we verder met klachten omgaan.

 

Formulier klacht of suggestie indienen

 

Integriteit: veilig en vertrouwelijk jouw verhaal doen

Heb jij te maken gehad met ongewenst gedrag door een medewerker van het Rode Kruis? Bijvoorbeeld agressie, geweld, seksuele intimidatie of pesten? Of speelt er een integriteitsprobleem, zoals  fraude, diefstal of misbruik van bevoegdheden? Dan is het belangrijk dat je veilig en vertrouwelijk jouw verhaal kunt doen.

Je kunt hiervoor terecht bij het Meldpunt Integriteit van het Nederlandse Rode Kruis. Je kunt contact met hen opnemen via meldpunt@redcross.nl. Het meldpunt neemt je melding in behandeling en laat je binnen één werkweek weten hoe de melding verder wordt behandeld.

In de Meldprocedure Integriteitsschendingen en Ongewenst Gedrag (pdf) lees je hoe we meldingen behandelen. Als er naar aanleiding van je melding een onderzoek wordt ingesteld, dan kun je in het onderzoeksprotocol (pdf) lezen hoe dit onderzoek wordt uitgevoerd.