Hoe kan jouw bedrijf helpen?
Jouw ondernemerschap, ervaring en kennis inzetten voor de grootste hulporganisatie ter wereld? De meest kwetsbare mensen in binnen- en buitenland helpen? Dat kan! Werk samen met het Rode Kruis. Doe dat op een manier die past bij jouw bedrijf of corporate foundation. De mogelijkheden zijn net zo breed als onze hulpverlening.
Laat je inspireren: klimaatimpactrapport voor bedrijven
Rampen als gevolg van plotselinge klimaatverandering en weersomstandigheden verwoesten steeds meer mensenlevens. Klimaatverandering is een urgente uitdaging die wereldwijd effect heeft. Bedrijven hebben niet alleen een rol in de aanpak, maar ook een verantwoordelijkheid in het vergroten van de weerbaarheid en het veerkrachtiger maken van de meest kwetsbare gemeenschappen. Het Rode Kruis heeft een inspirerend rapport uitgebracht dat de cruciale rol van bedrijven bij de gevolgen van klimaatverandering belicht. Van mitigatie tot adaptatie, dit rapport biedt concrete inzichten en actieplannen voor bedrijven om de impact te vergroten.
Zakelijk doneren
Snel en adequaat iets kunnen doen voor kwetsbare mensen in (acute) nood zoals een natuurramp? Doe als bedrijf, stichting of als zzp’er een zakelijke donatie en kies een schenkingsvorm die het beste bij jou past.
Samenwerking op maat
Een samenwerking met het Rode Kruis kan op verschillende manieren. Wij kijken graag samen naar de wensen en doelstellingen binnen jouw organisatie om zo samen te werken aan onze gezamenlijke doelen.
Vrienden van het Rode Kruis
Word Vriend van het Rode Kruis, een netwerk van betrokken mkb-ondernemers. Investeer via dit netwerk in innovatieve oplossingen en help de mensen die het, het hardst nodig hebben.
Impact maken op het veranderende klimaat
Wil je met jouw bedrijf impact maken op de gevolgen van het veranderende klimaat? Dat kan!
Investeer samen met het Rode Kruis in duurzame oplossingen. Door samen in actie te komen, voordat de ramp plaatsvindt, zorgen we dat natuurgeweld minder slachtoffers maakt.
Bekijk meer over deze samenwerkingsvormHelp als bedrijf mensen in voedselnood in Nederland
Een lege koelkast. Weer zonder een warme maaltijd naar bed. Ruim 400.000 mensen in Nederland zijn in voedselnood. Door de inflatie en stijgende vaste lasten blijft er bij veel mensen te weinig geld over voor een maaltijd. Het Rode Kruis verwacht dat het aantal mensen in voedselnood zal toenemen de komende tijd. Dit mogen we niet laten gebeuren. Daarom biedt het Rode Kruis voedselhulp aan. We geven boodschappenkaarten aan mensen die dit het hardst nodig hebben, maar nu buiten de boot vallen en het niet meer redden.
De samenwerking met bedrijven is hiervoor onmisbaar.
Als bedrijf kun je een belangrijke bijdrage leveren om samen met het Rode Kruis mensen in voedselnood in Nederland te helpen. Benieuwd hoe we elkaar kunnen versterken? Neem contact met ons op of vraag het rapport met interessante cases op. Laat je inspireren door bedrijven die samen met het Rode Kruis werken aan oplossingen voor mensen in nood.
Neem contact op Vraag het voedselhulprapport opStatiegeld doneren aan het Rode Kruis
Worden er in jouw bedrijf statiegeldflessen en -blikjes verkocht? Plaats een inzamelbak op jouw locatie en doneer de opbrengst aan het Rode Kruis. Je steunt niet alleen de hulpverlening van het Rode Kruis, je voorkomt ook dat lege plastic flessen en blikjes bij het zwerfafval terecht komen. Begin vandaag nog met inzamelen voor het goede doel!
Word innamepunt voor statiegeldflessen en -blikjesVrijblijvend contact opnemen?
Wil jij ook een samenwerking opzetten met het Rode Kruis en samen met ons kijken welke doelen of acties passen bij de doelstellingen van jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op.
André van Es
Relatiemanager Corporate PartnershipsJord Huffels
Relatiemanager Corporate PartnershipsNatasja van Weverwijk
Relatiemanager Corporate PartnershipsPeter-Eric Verstegen
Manager Corporate PartnershipsVeelgestelde vragen
-
Hoe maak je als corporate foundation een zo groot mogelijke maatschappelijke impact?
Doe dat door samen met het Rode Kruis te investeren in hulpverlening in binnen- en buitenland. Samen zorgen voor meer zelfredzaamheid van de meest kwetsbare mensen en bundelen we onze krachten. Lees meer
-
Wat levert een samenwerking op voor mijn organisatie?
Samenwerken met het Rode Kruis is een manier om invulling te geven aan de maatschappelijke ambities van de organisatie. Daarnaast voelen medewerkers en partners zich hierdoor meer betrokken bij het bedrijf. Meer weten over de voordelen van een partnerschap? Vraag de digitale brochure op.
-
Wat heeft het Rode Kruis aan de samenwerking?
Net als het bedrijfsleven staat het Rode Kruis middenin de samenleving. Daarom is samenwerken voor ons een logische keuze. We waarderen niet alleen de steun van bedrijven in vorm van donaties, ook kunnen we inhoudelijk waardevolle partners zijn en sterker worden door kennis te delen. Dankzij de samenwerking kunnen wij mensen in nood blijven helpen in binnen- en buitenland.
-
Hoe ziet een partnerschap met het Rode Kruis eruit?
Er zijn verschillende manieren om samen te werken. Uiteraard is het mogelijk om een bedrag te doneren, maar we kunnen bijvoorbeeld ook gezamenlijk een mvo-thema bepalen en een actie opzetten waarbij we bijvoorbeeld klanten of medewerkers activeren. Denk aan thema’s als noodhulp, voedselprogramma’s, rampenpreventie of internationale coronahulp. Juist het versterken van de organisatiedoelstellingen met een maatschappelijk thema van het Rode Kruis maakt onze samenwerking succesvol. Onze ervaren relatiemanagers denken daarin graag met je mee. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
-
Kunnen alleen grote bedrijven samenwerken met het Rode Kruis?
Zeker niet. Ook met het mkb en zzp’ers gaan we graag een samenwerking aan die waarde toevoegt voor beide partijen: word Vriend van het Rode Kruis.
-
Zijn er voorwaarden verbonden aan een partnerschap?
Uiteraard vinden we het belangrijk dat een samenwerking verantwoord is. Daarom voeren we bij grote donaties (€ 10.000 of meer) eerst een screening uit. Bij zo’n screening kijken we onder andere of de activiteiten van een bedrijf niet in strijd zijn met onze doelstellingen of grondbeginselen. Zo werken we bijvoorbeeld niet samen met organisaties die betrokken zijn bij wapenhandel of die wet- en regelgeving niet nakomen.